ویلاس

تعمیر یخچال را به کاربلدش بسپار!

دسته بندی مقالات

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 17

پنجشنبه 8 تا 13

تعمیر یخچال را به کاربلدش بسپار!
80
14 اسفند 1401

دوران تماس گرفتن با شماره تعمیر کار یخچال مدتهاست که تمام شده؛ همان‌طور که دیگر لازم نیست با تاکسی تلفنی تماس بگیریم، حضورا به سوپرمارکت برویم، یا منتظر خوانده شدن شماره سفارش‌مان در بهترین فست‌فودها باشیم! امروز فاصله شما از کاربلدهای تعمیر یخچال چندکلیک بیشتر نیست.

حالا اگر به یک تعمیر کار یخچال احتیاج دارید، تنها باید درخواست‌تان را در سایت «ویلاس» ثبت، و فرد مدنظرتان را انتخاب کنید. اینجا به تمام افرادی که تعمیرات یخچال ارائه می دهند دسترسی دارید.

علاوه بر آن می‌توانید پیش از هر کاری به رایگان قیمت بگیرید؛ و به کمک نظر مشتریان و اطلاعات پروفایل اختصاصی هر کاربلد، خود آنها و کیفیت کارشان را دقیق‌تر بشناسید. سوال دیگری درباره تعمیر یخچال دارید؟ بخش‌های بعد را ببینید.

وقت خودتان را با پرس‌وجو برای پیدا کردن شماره تعمیر کار یخچال نگیرید!

تعمیر کار یخچال  چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

گفتیم که تخصصی‌ترین خدمات تعمیر یخچال در ، توسط نمایندگی‌ها ارائه می‌شود. این یعنی تفاوتی ندارد مدل یخچال شما چه باشد؛ از یخچال ساده و تک‌درب گرفته تا یخچال فریز دودرب، یخچال فریزرهای دوقلو، سایدبای‌ساید، مدل‌های دارای درب فرانسوی و یا….

هر تعمیر کار یخچال که در نمایندگی مربوطه فعالیت می‌کند، با آخرین تکنولوژی‌های هر مدل (مانند سیستم خنک‌کننده قوی، انجماد سریع، برفک‌زدایی) و طرز کار آنها آشناست، و می‌تواند آنها را عیب‌یابی و تعمیر کند. همین موضوع در تعمیر یخچال فریزر با مدل‌های قدیمی‌تر هم صادق است.

شرح خدمات معمول این کاربلدها را در ادامه می‌بینید:

  • شارژ گاز یخچال
  • تعمیر برد یخچال
  • تعویض ترموستات
  • تعویض تایمر یخچال
  • تعمیر آب‌سردکن و یخ‌ساز
  • رفع آبریزش و نشتی یخچال
  • جابه‌جایی و رگلاژ درب یخچال
  • تعویض لاستیک و لولای درب یخچال
  • تعویض کمپرسور (موتور) دستگاه و تعویض فن، رله و اورلود آن
  • و ….

چند راه‌حل فوری پیش از تماس با کاربلد تعمیر یخچال فریزر

اگر کمی فنی باشید، لزومی ندارد با دیدن کوچکترین ایرادات به دنبال شماره تعمیر کار یخچال باشید. گاهی اوقات مشکل را می‌توان با چند بررسی ساده برطرف کرد.

اگر یخچال کار نمی‌کند ، چه اقدامی بکنیم ؟

پیش از هرچیز ببینید که سیم برق به اشتباه از پریز جدا نشده باشد. شما باید مطمئن شوید که به دستگاه برق می‌رسد. اگر هنگام باز کردن درب، چراغ داخل دستگاه روشن نشد، محافظ برق را ریست کنید. اگر اتفاقی نیفتاد، محافظ را با یک دستگاه دیگر بررسی کنید تا ببینید اصلا پریز مدنظر درست کار می‌کند یا خیر.

برای تعمیر یخچال نمایشگر دستگاه را هم چک کنید. آیا حالت دمو فعال است؟ پس باید آن را غیرفعال کنید. در این حالت چراغ‌ها و نمایشگر روشن هستند، اما سرمایشی وجود ندارد. یخچال‌ها گاهی اوقات به اشتباه در حالت دمو تحویل داده می‌شوند، یا ممکن است به طور تصادفی هنگام تمیز کردن نمایشگر روشن شود.

اگر یخ‌ساز کار نکند چه اقدامی انجام دهیم ؟

ابتدا مطمئن شوید که یخ‌ساز روی حالت «روشن» قرار دارد. چک کنید که شیر تامین آب یخچال هم باز باشد. این همان کاری است که تعمیر کار یخچال در  در مرحله اول انجام می‌دهد.

سپس باید تکه‌های یخی که در یخ‌ساز یا لوله آن گیر کرده‌اند را پاک کنید. اگر نمی‌توانید به راحتی گرفتگی را برطرف کنید، از آب گرم یا سشوار برای ذوب کردن آن استفاده کنید.

همچنین، مطمئن شوید که گزینه Lock Mode روی صفحه نمایش انتخاب نشده باشد؛ این باعث غیرفعال شدن یخ‌ساز می‌شود. یک فیلتر نیمه‌مسدود هم می‌تواند عملکرد این بخش را مختل کند. اگر خیلی وقت است که فیلتر تعویض نشده، شاید لازم باشد برای تعمیر یخچال اینکار را انجام داد.

اگر یخچال به شیر آب وصل نیست، یخ‌ساز را خاموش کنید تا مطمئن شوید که یخچال دما را برای تولید یخ کاهش نمی‌دهد. اگر هم اخیرا مقدار زیادی یخ استفاده کرده‌اید، ممکن است دستگاه دما را بیشتر کاهش داده باشد. اینجا هم 24 ساعتی صبر کنید و ببینید که آیا دما به حالت عادی باز می‌گردد یا خیر.

برای تعمیر یخچال در این حالت باید فیلتر آب را هم بررسی کنید. در صورت گرفتگی، حتما آن را تعویض کنید. اگر تولید یخ کم باشد، یخچال به طور خودکار دمای فریزر را پایین می‌آورند. اگر آب به راحتی از فیلتر عبور نکند، ممکن است این اتفاق بیفتد.

اگر یخچال سرد نمی‌شود چه اقدامی کنیم؟

اینجا هم یکراست لازم نیست سراغ تعمیر کار یخچال بروید. اگر تنظیماتی را تغییر داده‌اید، تا 48 ساعت صبر کنید تا کاملا اعمال شود. اگر این مشکل بیشتر خود را در کشوها نشان می‌دهد، کنترل‌های جریان هوا را تنظیم کنید.

لغزاندن کنترل‌های کشو به حالت سردتر باعث می‌شود هوای بیشتری به کشو جریان یابد، و محتویات آن سردتر بماند. (این موضوع در تعمیر یخچال  برای ایراد قبل هم صادق است)

اگر سیم پیچ کندانسور از جلوی دستگاه (پشت توری قابل جابجایی نزدیک زمین) قابل دسترسی است، یخچال را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. کندانسور گریل‌مانند را با احتیاط بردارید و گرد و غباری که زیر یخچال یا روی آن است را جاروبرقی بکشید.

کندانسور را با آب و صابون ملایم تمیز کنید، و در جای خود قرار دهید. یخچال را به برق بزنید. آن را روشن کنید، و روی دمای دلخواه تنظیم کنید. معمولا همین کارها برای تعمیر یخچال (در صورت بروز این مشکل) کافیست.

مراحل ثبت درخواست تعمیرکار یخچال در  “ویلاس

جهت انتخاب کاربلد تعمیر یخچال در ویلاس کافی است از این قسمت ابتدا منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با مشاهده پروفایل کاربلدهای تعمیرکار یخچال می توانید اقدام به تماس مستقیم با کاربلد منتخب نمایید.

ویلاس برای بهتر زیستن

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chat